FAQ - frequently asked questions



NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA RODZICÓW UCZNIÓW, KTÓRZY ZACZYNAJĄ NAUKĘ W NASZEJ SZKOLE

Czy nie jest zbyt wcześnie? Moje dziecko ma dopiero 7 lat?

Dzieci w wieku wczesnoszkolnym są najbardziej wymagającą grupą uczniów.
Każda szkoła, która organizuje zajęcia dla siedmio, ośmio czy nawet dziewięciolatków wie jak trudno jest przyzwyczaić tak małe dzieci do tak trudnych obowiązków. Ale wspólny wysiłek Rodziców i szkoły przynosi bardzo wymierne korzyści.
Nie jest zbyt wcześnie, wręcz przeciwnie - wczesne rozpoczęcie nauki stworzy możliwości przyswojenia dźwięków, które nie są już dostępne dla uczniów starszych.

Zapraszamy do zapoznania się z dołączonym artykułem na ten temat.

Moje dziecko nie umie powtórzyć co było na zajęciach z native speakerem. Chyba nie wie o co chodzi. Samo mówi, że nie wie o co chodzi. Czy to prawda?

Lektorzy nie mówiący po polsku to największy atut naszych zajęć. Planujemy takie zajęcia od pierwszych godzin w naszej szkole niezależnie od stopnia zaawansowania oraz wieku ucznia. Nasi native speakers są dyplomowanymi nauczycielami przygotowanymi do pracy z uczniami nie mówiącymi po angielsku. Korzyści z takich zajęć są następujące:
- Dziecko wie, że język angielski to nie wymyślona przez wszystkich umiejętność, która przyda mu się do pracy za 20 lat, ale narzędzie komunikacji, które samo może sprawdzić. Język jest dla niego żywy i przydatny w sytuacji szkolnej. Obserwuje inne dzieci, przygląda się jak radzą sobie, przysłuchuje się ich staraniom. Jest uczestnikiem prawdziwej sytuacji społecznej. Język jest narzędziem społecznym.
- Native speaker jest ciągle obecnym wzorcem dobrej wymowy i intonacji. Dziecko przekonuje się z dnia na dzień, że można zrozumieć coraz więcej, że nawet można się porozumieć. Z roku na rok ta umiejętność się poszerza, aż do uzyskania pełnej swobody.
- Nagrania na płytach CD i kasetach są dokonywane w wydawnictwach przy zatrudnianiu lektorów. Oznacza to, że jeśli dziecko słucha tylko takiej płyty bądź kasety uczy się jednego typu wymowy i intonacji. Najczęściej nie ma to nic wspólnego z żywym językiem. Nasi native speakerzy to żywi ludzie, naturalnie posługujący się językiem. Po takim kontakcie z językiem rozwijająca się umiejętność mówienia i słuchania będzie bardzo naturalna. Staramy się, aby co roku dzieci uczył inny native speaker, aby miały kontakt z jak największą ilością odmian angielskiego.

Dziecko na pierwszych zajęciach w naszej szkole, nawet przez około kilka tygodni, może czuć się zagubione. Metoda „całkowitego zanurzenia” jest bardzo trudna dla ucznia na początku. Musi nauczyć się rozumieć tok lekcji, polecenia nauczyciela. Jednak już po kilku tygodniach zaczyna być coraz prościej, dzieci współpracują z nauczycielem i zaczynają w pełni korzystać z jego obecności. Te pierwsze tygodnie to nie jest czas zmarnowany - wręcz przeciwnie. Trenujemy ucho, przyzwyczajamy do nowych dźwięków, uczymy dzieci jak się uczyć. Nauka języka to nie jest nauka kolejnego przedmiotu w szkole. To przyswajanie i doskonalenie umiejętności. Można śmiało porównać kontakt z native speakerem do procesu uczenia się jazdy na rowerze. Nikt nie wymaga od dziecka, aby zaczęło jeździć na rowerze bez możliwości prawdziwej jazdy. W naszej szkole uczymy języka stwarzając prawdziwy kontakt z językiem. Native speaker jest właśnie prawdziwym rowerem.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z umiejętności komunikacyjnych naszych uczniów. W ciągu 18 lat nie było przypadku porażki na części ustnej żadnego egzaminu do jakiego przystępowali nasi uczniowie. Z całą pewnością jest to efekt kontaktu z native speakerami.

Tak więc przyglądajmy się życzliwie tym lekcją, zachęcajmy dzieci do większej koncentracji. Początkowe zamieszanie i nawet frustracje szybko przeminą.

Moje dziecko nie wie co było zadane i nie umie zrobić pracy domowej.
Czy mam się z nim uczyć i odrabiać lekcje? Nie znam angielskiego i nie mam czasu.

Nasza szkoła nie oczekuje od Rodziców naszych uczniów przejęcia obowiązków uczenia dziecka w domu. Dzieci muszą nauczyć się słuchać co jest zadane, jak to należy zrobić. Każda praca domowa jest dokładnie wyjaśniana. Dziecko nie powinno spodziewać, że jeśli nie zrozumie, to Rodzice to jakoś wykombinują. Oczywiście prosimy o pomoc przy nauce słówek, ewentualne obejrzenie ćwiczeniówki czy innych prac dzieci. Zainteresowanie Państwa jest dla dzieci bardzo ważne. Ale prosimy nie wyręczać!!!
W przypadku notorycznych problemów ze zrozumieniem pracy domowej prosimy o taka informację do nauczyciela Polaka. Postaramy się szybko sprawdzić co jest przyczyną.

Czy dzieci dostają oceny? Jak mam sprawdzić, jakie oceny ma moje dziecko?

W naszej szkole stosujemy system oceniania, jaki obowiązuje na egzaminach z języka angielskiego, oraz w szkołach w Anglii i Stanach Zjednoczonych.

Ocena Znaomość materiału
A 100% - 90%
B 89% - 71%
C 70% - 61%
D 59% - 50%
E 49% - 40%
F 39%


Raz na dwa miesiące przekazujemy Rodzicom karty ocen. Zawsze prosimy o ich podpisanie i sprawdzamy w szkole, czy dzieci pamiętały pokazać kartę ocen.

Co będzie, jeśli dziecko zachoruje? Jak ma nadrobić zaległości?

Dla osób nieobecnych z powodu choroby szkoła organizuje zajęcia wyrównawcze. Na takie zajęcia umawiamy się w szkole po powrocie dziecka po chorobie

Czy są testy? Co się dzieje, jeśli dziecko nie zaliczy testu?

Testy w naszej szkole odbywają się często. Pisanie testów w przypadku słownictwa jest doskonałą powtórką, a także powoduje systematyczną pracę ucznia. Testy gramatyczne pomagają ocenić nam, czy musimy ćwiczyć dalej, czy można przejść do następnego zagadnienia. Testy ze słówek odbywają się po każdych 2 unitach książki. Testy gramatyczne w zależności od konieczności.
Native speakerzy przeprowadzają testy kompetencyjne przygotowane do podręcznika. Wszystkie testy i kartkówki są wcześniej zapowiadane.

Czy będzie zebranie?

Po kilku tygodniach zajęć w nowych grupach zapraszamy Rodziców na zajęcia otwarte. Rodzice mogą się przekonać w czasie dwóch godzin lekcyjnych, jak organizujemy pracę, co dzieci robią w czasie lekcji. Na zajęciach otwartych jest czas, aby porozmawiać z nauczycielem, można zapoznać się z programem nauczania w grupie.

Czy w szkole jest metodyk i czy można się z nim spotkać?

Szkoła nasza zatrudnia tylko nauczycieli, którzy ukończyli Filologię Angielską z tytułem magistra i każdy z nich jest przygotowany metodycznie do nauczania. Każdy nauczyciel jest odpowiedzialny metodycznie za pracę w swojej grupie. Całość jest dodatkowo nadzorowana przez Dyrektora Szkoły, Jolantę Witaszek oraz Dyrektora ds. metodyki, Agnieszkę Szczecińską.

Nauczyciele są do dyspozycji Rodziców w specjalnie ustalonych godzinach dyżurów. Plan dyżurów jest przedstawiony na tablicy ogłoszeń.



Serdecznie Państwa zapraszamy do współpracy z nami.
Prosimy o informowanie nas na bieżąco o problemach uczniów. Każde dziecko jest inne,
każdy uczeń przynosi ze sobą do szkoły nowe wyzwanie dla nauczyciela. Może właśnie od Państwa
dziecka dowiemy się czegoś nowego o naszej pracy.
Zawód nauczyciela to dynamiczne zajęcie i nie ma w nim raz na zawsze ustalonych prawd.